• Vanjos Consulting

Första gången med Microsoft Office 365?

Det finns många sätt, och genvägar. Ett som alltid fungerar är att starta på Office.com.

  1. Öppna webbläsaren

  2. Skriv office.com, tryck enter

  3. Hitta "Logga in" knappen, klicka på den

  4. När du uppmanas, ange

  • Epost-adress

  • Lösenord



Några tips

  • Webbläsare du ska använda:

  • Edge eller Chrome (PC)

  • På Mac, iPad, iPhone fungerar även Safari (Edge/Chrome är OK)

  • Firefox saknar stöd för ljud och video i Teamsmöten, annars fungerar även den

  • Kom-ihåg funktionen (för lösenord) gör att du slipper logga in så ofta (Microsoft kommer ändå att begära ny inloggning ibland, av säkerhetsskäl)

  • Du kommer att behöva logga in fler än en gång, om du t.ex. använder Word, Excel, Outlook osv. Varje sådant program har sin egen "kanal" och kräver inloggning (delas inte med webbläsaren)

  • Företagsanslutna datorer kan ibland göra att inloggning är enklare, och du kanske du slipper logga in i Office 365 själv (redan inloggad)

  • Ditt användarnamn är nästan alltid samma som din epostadress (undantag finns)

  • Det blir vanligare med två stegs inloggning, det finns även i Office 365 (läs mer)

  • Sätt ett bokmärke till https://office.com så du hittar lätt nästa gång

Spara alltid i Microsoft Office 365

  • Så är du säker på att ha det du gör kvar

  • Du kommer åt dina filer från alla dina enheter, även mobilen osv.

  • Du kan dela filer om du behöver

  • Spara dina egna filer i OneDrive (företag)

  • Spara filer som du har tillsammans med andra i Teams



2 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla